Zrób pierwszy krok i popatrz na góry z góry!


Jeśli kiedykolwiek myślałeś o lataniu, zastanawiałeś się jakie to uczucie być pilotem, a jesteś na tej stronie internetowej – to znak, że powinieneś spróbować latania na szybowcach. Skąd masz wiedzieć czy ci się to spodoba? Przyjedź na nasze lotnisko i umów się na lot zapoznawczy z jednym z naszych instruktorów, podczas którego będziesz miał okazję sprawdzić czy latanie szybowcem to jest sport który chciałbyś uprawiać. Jeśli spodoba ci się latanie szybowcem, to jest duża szansa , że właśnie odkryłeś swoją pasję, hobby które chciałbyś uprawiać przez resztę swojego życia. Jeśli tak jest, to zapisz się na szkolenie i zostań licencjonowanym pilotem szybowcowym. Na rozpoczęcie szkolenia nigdy nie jest za późno.

Badania lotnicze


Gratulujemy! Skoro czytasz te słowa, to najprawdopodobniej niebawem się spotkamy! Skoro stwierdziłaś(eś), że podoba Ci się latanie, umów się na wizytę w ośrodku przeprowadzającym badania lotnicze, daj się przebadać i zdobądź zaświadczenie. Nie ma się czego bać :)

O klasach zdrowia i wymaganiach więcej przeczytasz tutaj:GOBL Wrocław

Tu zrobisz badania: Lekarze orzecznicy

Szkolenie teoretyczne


Szkolenie teoretyczne prowadzimy na 2 sposoby:

1. SZKOLENIE STACJONARNE- w formie zjazdów, w trybie weekendowym w budynku naszego Aeroklubu. Wykłady prowadzone są przez wykfalifikowaną kadrę szkoleniową. Szkolenie składa się z 65 godzin zajęć, obejmuje następujące przedmioty (9):

  • PRAWO LOTNICZE
  • CZŁOWIEK MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA
  • METEOROLOGIA
  • ŁĄCZNOŚĆ
  • ZASADY LOTU
  • PROCEDURY OPERACYJNE
  • OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU
  • OGÓLNA WIEDZA O STATKU POWITRZNYM
  • NAWIGACJA

Szkolenie teoretyczne zakończone jest egzaminem wewnętrznym. Jest to test w formie pisemnej, wynik 75% zalicza szkolenie.

2. SZKOLENIE ONLINE NA ODLEGŁOŚĆ - dla tych którzy mają troszkę mniej czasu na formę stacjonarną polecamy szkolenie metodą online. W skład szkolenia wchodzą te same przedmioty co w trybie stacjonarnym. Różnica jest jedna, mniej godzin online więcej samoształcenia. Szkolenie rózwnież zakończone jest egzaminem wewętrznym.

Poniżej link do szkoły AVIONER z którą współpracujemy:

SZKOLENIE ONLINE- Zapisy na kurs odbywają się idywidualnie przez kandyata, po zakończniu szkolenia oraz zdanym egzaminie uczeń otrzymuję od szkoły Avioner zaświadczenie o ukończeniu szkolenia teoretycznego. Po dostarczeniu tego zaświdczenia do nas kandydat jest gotowy do rozpoczecia najciekwaszej częsci szkolenia czyli praktyki.

Szkolenie praktyczne


Pierwszy etap szkolenia praktycznego odbywa się na szybowcach dwumiejscowych typu PUCHACZ oraz BOCIAN, podczas którego uczeń – pilot wykonuje min. 27 lotów z instruktorem, oraz 5 lotów samodzielnych. Szkolenie odbywa się metodą startu za samolotem holującym, a następnie po nabraniu wysokości i wyczepieniu, szybowiec lotem ślizgowym zmierza do lądowania. W trakcie szkolenia podstawowego uczeń – pilot uczy się lotu na holu, lotu po prostej i zakrętów, lądowania, postępowania w sytuacjach szczególnych i awaryjnych. Ten etap szkolenia zostaje zakończony wykonaniem 5 lotów samodzielnych. Od tego momentu uczeń może już wykonywać loty samodzielnie, jednak do uzyskania licencji musi wykonać jeszcze ćwiczenia takie jak: doskonalenie lądowania, nauka lotów termicznych (lot czasowy 5h), nauka lądowania w terenie przygodnym, loty nawigacyjne (przeloty 50 km solo lub 100 km z instruktorem), przeszkolenie na nowy typ szybowca (jednoster). Część tych ćwiczeń wykonywana jest z instruktorem, część samodzielnie.

Egzamin Państwowy teoretyczny


Po zakończonym kursie teoretycznym uczeń otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. To zaświdczenie otwiera drogę do rozpoczęcia szkolenia pratycznego jak również daje mozliwość zdawania egzaminu państwowego teoretycznego. Egzamin taki przeprowadzany jest przez Lotniczą Komisję Egzaminacyjną (LKE) w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w systemie komputerowym. W skład egzmianu wchodzą te same przedmioty co podczas szkolenia. Po zdanym egzminie kandydat otrzymuje stosowne zaświdczenie.

Poniżej link do storny ULC z opisem jak przystąpić do egzaminu oraz plan sesji egzmainicyjnych na rok 2018:

ULC EGZAMIN TEORETYCZNY

Przyładowe pytania egzminacyjne oraz symulator egzminu: PRZYKŁADOWE PYTANIA LKE

Egzamin Państwowy praktyczny


W momencie kiedy uczeń zdał egzaminy teoretyczne państwowe, ukończył szkolenie praktyczne , a także posiada zaświadczenie o ukończeniu szkolenia praktycznego, jest gotowy do przystąpienia do egzaminu praktycznego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Egzamin taki odbywa się w wybranym przez ucznia ośrodku szkolenia. Może być to w naszym Aeroklubie lub gdzie tylko uczeń sobie zażyczy. Lot egzaminacyjny to 1 – 2 loty od 1:30 - 2:00 godzin. W skład egzaminu wchodzą elementy z szkolenia podstawowego, uzależnione są głownie od fantazji egzaminatora :) .

Egzamin jest oczywiście płatny.

Poniżej link do strony ULC z informacją o opłacie lotniczej oraz listą Egzaminatorów OPŁATY + LISTA EGZAMINATORÓW

Po zdanym egzaminie pozostaje tylko złożenie kompletu dokumentów do ULC i oczekiwanie na wydanie licencji.

Co dalej?


Po uzyskaniu licencji pilot, może dalej podnosić swoje kwalifikacje, przeszkalając się na nowy rodzaj startu : wyciągarka, starty z lin gumowych, starty grawitacyjne, start na szybowcu z własnym napędem. Kolejne możliwości to : przeloty szybowcowe, loty wysokościowe, udział w zawodach. Można też latać treningowo, rekreacyjnie co też daje dużą satysfakcję. Jeśli pilot szybowcowy zapragnie innego latania – może rozpocząć szkolenie do uzyskania licencji pilota samolotowego.

Współpracujemy